Jobbet...

Just nu håller jag på med att bygga om i Icabutiken där jag brukar jobba. Vi flyttar varorna så att de blir mer försäljning på de varor vi har bra marginal på osv.. Såhär ser ett planogram ut över pastan som va en av hyllorna jag gjorde idag, sedan får man ändra lite eftersom varje butik har sitt specifika sortiment. Det är viktigt med hur många "ansikten" varje vara ska få och vilken ordnig från höger till vänster på hyllorna. Även var i hyllan, i medelhöjd av hyllan på andra/ tredje hyllkonsollen är den hetaste platsen. Lite tråkig fakta kanske men jag tycker det är så sjukt att man faktiskt kan sälja en sak bättre om den står till höger om en speciell vara !?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0