halmstad

Igår var jag med praktiken i Halmstad. Dagen började absolut inte bra. Jag steg upp lite efter 5 för att göra vid mig och ta tåget vid lite i sju. Det tåget missade jag precis.. Jag var nästan framme när det började rulla från plattformen. Okej tänkte jag, jag får ta nästa tåg (då skulle jag bli 20 min sen men det är ju överkomligt). Jag tog nästa tåg som tänkt och skulle byta i Lund. Förvirrad och stressad som jag var såg jag att det stod Ängelholm på en skylt och sprang till det spåret för jag såg att tåget rullade in.. När jag kom fram till det spåret stod det mycket riktigt Ängelholm, men tåget stod på spåret brevid där det också stod Ängelholm. Okej? Varför går det två tåg exakt samtidigt till Ängelholm tänkte jag och insåg att jag var tvungen att springa till det tåget som redan var inne på stationen. Jag HANN fram till tåget, tryckte på knappen och väntade.. tryckte igen.. då rullar tåget iväg. Så NÄRA! Men då fick jag vänta på NÄSTA tåg vilket skulle göra mig ännu mer sen. Tillslut kom jag fram efter att vara nära att ge upp. Men de ville verkligen ha med mig så de väntde på mig. Och jag fick fktiskt vänta på dem en bra stund innan dem väl kom så det var inte bara jag som gjorde oss sena. Men vilken morgon! Jag hann missa två tåg innan klockan var 8 på morgonen. Inte ofta man åstakommer något sånt.
Jaha i Halmstad, vad gjorde vi där?
Jo vi skulle inreda 3 lägenheter och tömma en. Låter kanske som en baggis.. Men det tar sån TID!
Först ska man lasta ut allt ur lastbilen (gör bärkillarna) Sen ska det packas upp och ställas fint. Man packar ju lite mer än som behövs för man vet ju inte exakt hur man vill ha grejerna när man står på lagret och packar. Det var tur att jag hade varit så duktig när jag packade.. Jag hade satt lappar på exakt vilken lägenhet och vilket rum sakerna skulle va på så det gick smidigt när killarna bar. TIDSVINST! Och det som tar sån tid är när man ska hänga upp gardiner, lampor och tavlor.. Sånt som måste hänge rakt och så. Strykningen tar också tid och är jobbig. Men kl22.00 var vi klara och begav oss hemåt. Vi var tvugna att bli klara igår så det var bara att bita ihop och jobba på. Jag blev hämtad av älskling på stationen i Häsleholm kl.01.00 i natt. LÅNG dag!
Lite bilder på några rum som gjordes igår.. Hade inte ens tid att ta bilder..
Hör är när jag håller på i sovrummet. Allt uppackat i fönsterkarmen. (INTE FÄRDIGT)
Jag och bilderna kommer inte överens. Det hade varit kul att visa lite vad jag gjort, men jag hoppas kunna göra ett inlägg med bilderna sen för nu går det bara inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0