hard work work

Äntligen har jag tid för att blogga! Vilken vecka detta har varit!! I måndags var det första dagen för mig på praktiken. Det fösta jag fick göra var att ringa Alcro för att få bilder till ett utskick som ska göras snart. Kul att dem litar på mig så direkt. Efter att jag ringt Alcro fick jag vara med på Badrums avd. Jättekul! Jag fick börja rita badrum redan första dagen! Hur kul är inte det?!

I tisdags åkte jag till Stockholm. Tåget gick 05.57 från hlm med mig och två tjejer från klassen. Vi kom upp ungefär en timme efter att mässan börjat och åkte från mässan hanlv fem för att  verkligen veta att vi hann i tid till vårt tåg hem... som skulle gå 18.23. Men när vi stod på perrongen så förflyttade dem tiden till 8 minuter försening och efter bara en liten stund efter tidsändringen sa dom att tåget var inställt. Vi ville DÖ! Så vi fick undra en stund över hur vi skulle komma hem.. Tillslut sa dem att vi skulle få åka buss hem.. Fy fan vilken natt det blev. Vi åkte buss i 8.5h och jag hann sova i två timmar hemma innan jag skulle gå upp till praktiken. Fatta att jag var död.

I Onsdags på praktiken följde jag med på kundbesök. Vi var i Lund på Grand Hotel där Stoby skulle byta golv på stora ytor. Sedan var vi i en privat villa där allt skulle bytas. Ett väldigt stort jobb. Vi kollade badrumen för att se lite hur där såg ut. Sedan skulle vi rita dem på datorn när vi kom tillbaka. Vi lunchade på Nova Lund.. Och när jag kom hem hade jag inte många knop kvar att göra. Jag somnade som en liten bebis.

I torsdags var jag med påbadrums avd. hela dagen vi ritade en massa och fick lite nya kunder. Jag börjar bli riktigt vass på att rita ;) nej skämtar. men lite bättre än i måndags. På kvällen hade jag min dansgrupp och de lärde sig en bra bit. Detta känns bra. Dem fick även vara med och bestämma scenkläder själva...vilket resulterade i kackel á la hönsgård. Fan vad 12 st tjejer i 11års ålderna kan babbla. Dem hade inte gjort något annat om jag inte hade varit så hård..

Idag var vi på kundbesök i Yngsjö.. ett riktigt fint nybyggt hus som hade havsutsikt. Så nu har jag redan bestämt hur jag vill bo... Har ritat en massa och även ringt Alcro igen för att få några bilder till.

Så, nu ska jag försöka blogga lite mer varje dag för det är så tråkigt att göra ett inlägg i veckan. Fy!
Här är några bilder från möbelmässan iaf. Jag hade typ 400 bilder så det var svårt att välja ut några.
Kanske kommer fler i ett annat inlägg.



cool design på detta soffbord. ser ut att sväva...

Ett häftigt bord som säkert inte är så svårt att tillverka själv

Så enormt grym design på detta bordet. svårt att fånga på bild

En häftig stol som är väldigt stilfull.

Lampskärm med fjädrar på, skit cool enligt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0