Hemskt

Hallå! Det jag ska berätta nu är inte kul.
Man blir rättså matt!
När jag kom hem skulle jag göra tomatsoppa. Jag följde receptet till punkt och pricka och allting gick som en dans.. Tills momentet: mixa soppan, kom. Jag hällde i soppan i vår blender, eftersom det är en sorts mixer, (det stod ju inte stavmixer i receptet precis). Hällde lite utanför och tänkte, ööh det ser verkligen ut som spya! Höll lite i locket och satte igång. Inom loppet av någon millisekund så fanns det soppa lite överallt i köket, det såg precis ut som att någon kräkts på väggen, min handled blev bränd och jag står och tittar på elendet utan att stänga av. Av någon anledning kopplade inte hjärnan att det borde ske något.. Så efter kanske 3-4 sekunder stänger jag av den och FY FAN! Okej tänkte jag, jag måste städa. Hämtar hinken och fyller den med vatten. Ska bara hälla i lite golvmedel så att det luktar gott. Och tror ni inte art korken var trasig när jag tog den så den åkte ut på golvet. Tack vare mina skills så tappade jag inte ut hela, utan fångade den i luften så det var bara några deciliter som åkte ut.. Men ändå! Rättså taskigt!!

Vad har jag lärt mig? Häll inga varma saker i blendern och försök mixa!
OCH!!!!! Tomten, jag önskar mig en stavmixer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0