22 december

Idag är det 12 år sedan min kanin dog. Den blev ihjälbiten av något djur som tog sig in i buren och bet av huvudet. Så hemskt! Jag saknar henom.. Mimmi killen.

Idag har jag varit hemma hos mamma.. Jag sov där i natt för jag orkade inte åka hem.. Gud vad skön min gamla säng var!! Så hård och go! Jag sov som en prinsessa och vaknade av mig själv utvilad och pigg redan halv 8. Det är absolut inte likt mig. Har pysslat lite med en julblomma till svärföräldrarna.. Och gjort klart lillebrors julklapp. Sen tvingade mamma mig att gå igenom en låda med gamla saker.. Meningen var att jag skulle slänga en massa. Det mesta åkte tillbaka i lådan när jag hade tittat på det. Hur man kan slänga saker som ger en minnen kan jag inte förstå! Det är ju en sån härlig känsla när man ser en gammal grej och tänker, juste! Det var den jag gjorde då.. Eller läser igenom något gammalt brev för att inte tala om första dagboken..

Vi var även ute på mossjakt i morse och skulle även hitta lite granris i en skog utan granar.. Till sist hittade vi en enebuske som fick duga.. Och på vägen hem låg det en gran i diket som jag kånkade med hem.. Jag som inte skulle ha någon.. Och fin blev den med lånad fot och lite kulor och krafs i !


Första bilden är från julpysselkvällen igår.
Andra bilden är på ett papper från lådan jag rensade.. Skrattade så jag grät när jag hittade den..
Tredje bilden är på min kusin ritad av mig.. Fantasi ?!?
Sista bilden är på min hittepågran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0