kitchen makeover

Såhär såg köket ut från början. Sneda överskåp, kolafärgade luckor, turkosa knoppar, hemsk plastmatta... behöver man säga mer?



Allt revs och väggen där större delen av köket skulle sitta gipsades.




Vi satte upp stommar, luckor och lådfronter. Skyddsplasten fick vara kvar eftersom vi hade resten av lägenheten kvar att renovera. Man vande sig rättså vid det blåa köket och tänkte nästan att det skulle vara så eftersom det var det allra finaste vi hade i hela lägenheten.


Även i köket har vi taksänkt och satt spot men här hav vi valt att ha högtalare också.





(Som sagt, jag har problem med mina bilder att dem kommer på sidan. Jag kan inte förstå VARFÖR det är stört)

Första bilden, köket klart men inte fullständigt. Tog mest med bilden för att den var lite ljusare än nästa där köket är färdig sånär som på att vi inte har fått upp några spot under överskåpen.
Tredje bilden, andra sidan av köket sett från hallen.
Fjärde bilden, andra sidan igen sett inifrån köket. vi valde att inte ha några skåp där så att det kändes lite luftigare.


Kommentarer
Postat av: sarah

Så fint det blev tillslut! Duktiga ni är, ska bli kul att se! :)



Fast det gör lite ont i mitt hjärta att ni rev ut det gamla köket, för det tyckte jag var charmigt också (lite färg & nya vitvaror,en gammal fin aga-spis ååå så hade det blivit ett nytt drömkök för alla oss som älskar retro ;) , sparade ni den där kryddhyllan/mjöl,socker,osv-hyllan?(då vill jag köpa nämligen om du inte har någon nytta av den) PUSS

2012-02-14 @ 10:09:26
URL: http://sarahdelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0